3 Kasım 2009 Salı

İzmir - Fransa

Kordon'daki kitapçıdan dergi aldım, Türkiye'ye dışarıdan her pazartesi getirilen haftalık dergilerden. Yeni çıkan kitaplara hızlıca göz attıktan sonra, vakit kaybetmeden ödeme yapıp televizyona dönmek üzere kasaya yöneldim. Önümdeki kişinin ödemesini bitirmesini beklerken arkamda duran kişinin, İzmir Fransız Kültür Merkezi Müdürü Jean-Luc Maeso olduğunu farkettim. Selamlaştık, hal hatır sorduk. Sonra dergimin ücretini ödeyip Cumhuriyet Bulvarı yönünden terkettim dükkanı.
Gümrük yönüne doğru yürürken, caddenin iki yanında karşılıklı duran Fransız Kültür Merkezi ve Fransa Cumhuriyeti Konsolosluğu'nun önünden geçtim.

Kafama takılan nokta şuydu: Fransa Devleti, İzmir şehrinde "fahri konsolosluk" düzeyinde temsil ediliyor. Fahri konsolos da bir Türk; Zeliha Toprak. Ancak aynı Fransa, "kültür merkezi"nin müdürlüğüne bir Fransız'ı getiriyor; Maeso.

Fransa, İzmir'deki diplomatik misyonunun başında bir Türk'ün fahri olarak bulunmasını uygun görürken, kültürel merkezinin yönetiminin mutlaka bir Fransız'da olmasını istiyor.

Beni düşündürdü...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder